De første tiltag der iværksattes var desuden følgende:
Følgende byggekit blev undersøgt:
Stoddard Hamilton | Glasair III (300 HP), Glasair Super II-S, Glasstar |
TRI-R Technologies | KIS-2, KIS Cruiser |
Skystar Aircraft Corporation | Kitfox - Vixen, Kitfox - Series 4 |
Europa Aviation Ltd. | Europa Classic |
Aero Designs Inc. | Pulsar, Pulsar XP |
Efter mange debatter besluttede gruppen sig for at flyet skulle bygges i glasfiber (composite). Det indskrænkede mulighederne og efter studier af ydeevne og økonomi faldt valget på "Europa Classic" fra Europa Ltd. i England.
![]() |
|
![]() |
|
Antal sæder | 2 |
Vinge bredde | 7,93 m |
Vinge areal | 9,18 kvm |
Længde | 5,85 m |
Højde | 1,59 m |
Bredde | 0,91 m |
Bagage kapacitet | 31 kg |
Total vægt | 959 kg |
Max. vinge belastning | 66,7 kg/kvm |
Brændstof kapacitet | 70 liter |
"Never exceed speed" (Vne) | 165 kts (305 km/t) |
Anflyvningshastighed | 60 kts (111 km/t) |