I slutningen af september 2003 begyndte Hans Jørgen og Jens Ole at montere karburator forvarme på motoren.
Det er et krav i Danmark at der påmonteres en forvarme anordning for at flyet kan blive godkendt.
Vi har hjemkøbt en modifikation i England. Den virker ved, at karburatorerne forlænges med en studs, hvorigennem kølevandet føres. I den valgte udgave kan kølevandsstrømmen ikke afbrydes, men er aktiv hele tiden - vi kan altså ikke afbryde for forvarmen. Fabrikanten hævder at det kun har marginal betydning for motorens performance.
De efterfølgende billeder viser øjeblikke under monteringen af forvarmen.
|
Hans Jørgen er i færd med at demontere karburatorer fra motoren. |
|
Her ses karburatoren efter at forvarmeanordningen er påmonteret |
|
Forvarmeanordningen er pålimet karburatoren og limen skal tørre nogle timer |
|
Tekniske spørgsmål bliver debatteret |
|
Der skal ændres lidt i slangeføringen når karburatorforvarmen monteres |
|
De sidste detaljer falder på plads |