Vinger, haleplan og rorflader bygges

I foråret 1997 starter byggeriet af planerne. De første dele der bygges er haleplan, sideror, krængeror og flaps.

 

 Her ses skumkernen til halefinnen, inden arbejdet starter.
 

 Her er der lagt skum på halefinnen.

Højderorsflader, flaps og krængerorsflader bygges parrellelt, idet der i denne periode er 3 byggegrupper der arbejder hver sin aften om ugen.

 

 Den venstre højderorsflade.
 

 Montagearbejde med højderorsaksel på højderorene.

Byggeriet startede i marts måned 1997, og resten af året går med at producere højderorsflader, flaps og krængerorsflader. I starten af 1998 begynder gruppen at producere vingerne.

 

 Billedet viser den een af de bærende bjælker oplagt på den jig, der skal bruges når vi støber for- og bagkanter på.
 

 Her ses Flemming Jensen igang med forberedelser til pålimning af vingeforkanter.

I juni måned 1998 modtager Flybyggegruppen på KZ & Veteranflyklubbens årlige rally i Stauning, Bertel Krings Initiativ pokal for det initiativ gruppen har udvist ved at starte byggeprojektet.

 

 En stolt byggegruppe fremviser Krings initiativ pokal.
 

 Her ses pokalen i nærbillede.

Vingerne færdiggøres i løbet af 1998, således, at de er færdigstøbte i august måned 1998.

 

 Dette billede viser hvorledes vingeforkanten er monteret på den bærende bjælke.
 

 Hele vingeforkanten er nu støbt.
 

 Vingen er nu vendt om og skummet til vingebagkanten er nu pålimet.

I forbindelse med pålægning af glasfiber på vingefor- og bagkanter arbejder alle gruppens medlemmer i weekenderne. De mange hænder betyder, at det blev muligt, at beklæde en vinge med glasfiber på ca. 4 timer.